• هفت ابزار تجارت الکترونیکی در رسانه‌های اجتماعی

به‌روزرسانی تویتر و فیس‌بوک

بی‌شک امروزه فیس‌بوک و تویتر بزرگترین سایت‌های رسانه اجتماعی در وب می‌باشند. با امکاناتی که شبکه‌های اجتماعی در اختیار شما می‌گذارند می‌توانید با طرفداران و دوستان در حوزه‌ای که تبلیغات دهان به دهان وجود ندارد ارتباط داشته باشید. از این قابلیت ها به نفع خود استفاده کنید!

• اکسل و کپی کردن خانه‌ های فرمول‌دار (بخش اول)

بخش اول: ارجاع نسبی
    آیا تا به حال پیش آمده است که در کپی پیست کردن خانه‌های فرمول‌دار در برنامه‌ی آفیس اکسل به مشکل بربخورید؟ در بخش اول این مقاله، قصد داریم درباره‌ی منطق اصلی کپی کردن خانه‌های فرمول‌دار در برنامه‌ی اکسل صحبت می‌کنیم.

• اگر دو ذهن از یک ذهن بهتر است، درباره‌ی دوهزار ذهن چه می‌توان گفت؟(بخش دوم )

ممکن است به بخش اول مقاله درباره کتاب معروف مینسکی ("جامعه ذهن") نگاهی انداخته باشید. توصیه می‌کنم قبل از اینکه روی "ادامه مطلب" کلیک کنید،‌ بخش اول را بخوانید و بعدا‌ بخش دوم و پایانی آن را مطالعه کنید.

• چگونه با کیلاگر ها مقابله کنیم ؟(bypass)

هدف از این مقاله روش‌های مقابله در شرایطی است که وجود کیلاگر را احساس می‌کنیم و گرنه بهترین روش نصب آنتی ویروس خوب و به روز می‌باشد! بعد از این که طرز کار و قابلیت کیلاگرها در مقاله قبلی برای ما معلوم شد ( هرچند به صورت کاملا تخصصی بیان نشد ) روش‌هایی نیز می‌توان پیدا کرد تا کیلاگر و سازنده ی محترم آن را به خواسته‌اش نرساند!

دانستن اصول کار کیلاگرها به نوآوری در راه‌های مقابله با این موجود دون مایه دنیای سایبری کمک بسیاری می‌کند. در اینجا به برخی روش‌ها اشاره می‌شود، روش‌هایی که اشتباه می‌باشد، روش‌هایی که معایب دارد و روش‌هایی که ایده آل می‌باشد.

"وایکینگ"، به سوی کشف مریخ

نویسنده: شایان منصوری, منتشر شده در بخش علم و فناوری,

آیا در سیاره مریخ زندگی وجود دارد؟ برای پاسخ به این پرسش امروزه بهتر از پیش مجهز هستیم. مریخ، سیاره‌ای است که چنانچه از خورشید فاصله بگیریم بلافصله پس از زمین قرار دارد.

در اوایل قرن بیستم، بسیاری از فضانوردان می‌پنداشتند که برسطح مریخ شیارهای باریکی وجود دارد - که آن شیارها را "کانال" نامیدند – و نتیجه گرفتند، این امکان وجود دارد که موجودات باهوشی برروی این سیاره زندگی کنند. از سال 1965، سفینه‌های فضایی از نزدیکی مریخ عبور کرده و تصاویری از آن مخابره کردند. در این تصاویر در پس یک غبار جوی سبک، آتشفشانهای خاموش و حفره‌‍‌های بسیاری مشاهده می‌شود. اما هیچگونه اثری از کانال‌های یاد شده دیده نشد. در سال 1976 دو سفینه بی‌سرنشین به نامهای "وایکینگ- 1 "و "وایکینگ- 2" بر خاک مریخ فرود آمدند و آزمایشها ردیابی وجود هر گونه شکل ابتدایی حیات بود. اما نتیجه منفی بود.

اورانوسکشف مشتری، زحل و اورانوس

بدینسان ما درباره هر یک از همسایه‌های خود چیزهایی دانستیم. چه چیزی ماوراء اینها وجود دارد؟ چندین سفینه به نام‌های "پایونیر" و " وویجر" با هدف اکتشاف اعماق منظومه شمسی از مریخ عبور کردند. این سفینه‌ها از سال 1973 به تحقیق روی سیارات غول پیکری که در فاصله‌های بسیار از خورشید قرار دارند پرداختند. آنها بر فراز بزرگترین این سیارات یعنی مشتری و قمرهای عظیم آن به پرواز درآمدند. بروی یکی از این قمرها به نام "‌لو" آتشفشانهای فعالی کشف کردند و دریافتند که دیگری، " اروپا" تقریبا بطور کامل با لایه‌ای ار یخ پوشیده شده است. سفینه‌های سپس راه خود را دنبال نمودند ، تصاویر نزدیکی از زحل و حلقه‌های عظیم آن برای زمین مخابره کردند. بدینسان توانستیم مشاهده کنیم که این حلقه‌ها خود از توده‌های بسیاری به اشکال نامنظم تشکیل یافته‌اند. پس از زحل نوبت به اورانوس می‌رسد و ما نخستین تصاویر از این سیاره را در سال 1986 دریافت داشتیم.

5.0/5 امتیازهای داده شده (2 امتیاز)