• از طریق صفحه گوگل پلاس خود، صفحه فیس‌بوکتان را مشاهده نمایید

گوگل‌پلاس یک سرویس شبکه اجتماعی است که گوگل بعد از پروژه ناموفق گوگل ویو راه‌اندازی کرده است. این سرویس دارای امکانات مناسبی در حوزه شبکه‌های اجتماعی است که در نوشته‌های بعدی‌ام به طور جداگانه به آنها خواهم پرداخت. اما در این نوشته یک امکان کاربردی گوگل پلاس رو معرفی می‌کنم. این امکان کاربردی اعضای گوگل‌پلاس را قادر می‌سازد تا بتوانند صفحه فیس‌بوک خود را از طریق صفحه گوگل‌پلاس خود مشاهده کنند.

فیزیک کوانتوم

یکی از برجسته‌ترین پیشرفتهای علمی قرن بیستم تحول و ابداع مکانیک کوانتوم است. امروزه مکانیک به عنوان یک وسیله قدرتمند برای درک وضعیت اتمها و مولکولها و نیز یک عامل حیاتی در دست فیزیکدانان و به همان اندازه شیمیدانان و بیوشیمیستها درآمده است.

استادیوم آزادی در دانشگاه استنفورد

ما با بهترین دانشگاه‌‌های دنیا همکاری می‌کنیم تا به صورت آنلاین دروس دانشگاهی را برای هر کسی که بخواهد، به رایگان ارائه دهیم. ما در چشم‌انداز خود آینده‌ای را متصور شده‌ایم که دانشگاه‌های درجه یک دنیا در عوض هزاران دانشجوی خود، به میلیون‌ها نفر در سراسر کره زمین آموزش دهند. فناوری ما اجازه می‌دهد تا بهترین پروفسورها به ده‌ها یا صدها هزار دانشجو تدریس کنند. امیدواریم از این رهگذر بتوانیم آموزش‌های رده جهانی را در اختیار همه قرار دهیم؛ آموزش‌هایی که سابق بر این، تنها در دسترس تعدادی دانشجوی ممتاز بود. ما می‌خواهیم به کمک آموزش، این توانایی را به مردم بدهیم تا زندگی خود، زندگی خانواده خود و جامعه‌ خود را بهتر کنند.

• هفت ابزار تجارت الکترونیکی در رسانه‌های اجتماعی

به‌روزرسانی تویتر و فیس‌بوک

بی‌شک امروزه فیس‌بوک و تویتر بزرگترین سایت‌های رسانه اجتماعی در وب می‌باشند. با امکاناتی که شبکه‌های اجتماعی در اختیار شما می‌گذارند می‌توانید با طرفداران و دوستان در حوزه‌ای که تبلیغات دهان به دهان وجود ندارد ارتباط داشته باشید. از این قابلیت ها به نفع خود استفاده کنید!

فیزیک کوانتوم

نویسنده: شایان منصوری, منتشر شده در بخش علم و فناوری,

ریشه‌های این علم به دوران تحویل قرن بیستم و در کشف ماکس پلانک نهفته است و آن این است که به نظر او تشعشات یک شئی گداخته فقط در صورتی به طرز موفقیت آمیزی قابل توضیح است که به جای متغیر اما مداوم بودن میزان انرژی -کوانتا - ایجاد شده باشد. این کشف نهایتا به توضیح پدیده نور بر حسب ذراتی به نام فوتون منجر شد. واژه فوتون در سال 1926 توسط گیلبرت لوئیس امریکایی بهه کار رفت.

در سال 1913 نیلس بوهر دانمارکی فیزیک کوانتوم را بنا نهاده مسلم دانست که انرژی الکترونهای هر اتم نیز باید " کوانتیزه" باشد. مدل مورد نظر منشا طیف نور ساطع شده از اتمهایی نظیر هیدروژن را که از گذشته دور آنها را به عنوان عناصر دارای خطوط رنگی مشخص و مجزا در طیف آنها می‌شناختند توضیح می‌داد. اما یافتن توضیح آن که چرا انرژی این الکترونها باید کوانتیزه باشد مستلزم مرور زمان بود و تا نیمه دهه 1920 و تکمیل فرمول ریاضی معروف به مکانیک کوانتوم توسط " اروین شرودینگر" اتریشی و ورنرهایزنبرگ آلمانی و پل دیراک فیزیکدان بریتانیایی به درازا کشید.فیزیک کوانتوم

تئوری مکانیم امواج کوانتوم توسط شرودینگر الکترون را به چشم یک پدیده موج مانند می‌نگرد به طوری که دامنه نوسان این موج، احتمال یافتن الکترون را در یک نقطه مورد نظر در مکان و زمان یه دست می‌دهد. این موج، همانند امواج الکترومغناطیسی در معرض کوانتیزه شدن است و سطوح مختلف انرژی " لایه‌های مختلف الکترونی" در مدل بوهر می‌تواند بر حسب انرژی ممکن در یک موج الکترونی که به طرز موثری از طریق جاذبه الکتریکی هسته جذب شده، قابل توضیح باشد.

3.0/5 امتیازهای داده شده (2 امتیاز)