• کیلاگر یا دزد کیبورد شما

کیلاگر به نرم افزاری گفته می‌شود که توانایی ثبت و ذخیره کلیدهایی که بر روی کیبورد فشرده می‌شود را دارا می‌باشد، چه کلیدهایی که هنگام تایپ کردن می‌فشرید و چه هنگام بازی و فیلم دیدن! کیلاگرها به طور مخفیانه عملیات خود را انجام می‌دهند پس پیدا کردن آنها کار ساده‌ای نمی‌باشد. آنها اطلاعات را برای صاحب خود ارسال و یا در قسمتی از کامپیوتر نگه داری می‌کنند که بنا به فرد استفاده کننده انتخاب می‌شود مانند ارسال از طریق ایمیل ، ftp و...

این نرم افزار از دیدی مثبت بسیار مفید و از دیدی منفی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. اگر شما قصد حفاظت از کامپیوتر خود و حتی کنترل افراد ( فرزندتان و یا کارمندان شرکتتان ) را دارید و می‌خواهید بدانید که آیا در نبود شما چه کارهایی با کامپیوتر انجام می‌شود، می‌توانید با دید مثبت از این نرم افزار کمک بگیرید. اما اگر کسی که معمولا از واژه هکر برای نامیدن آن ها استفاده می‌شود نیز همین قصد را نسبت به شما داشته باشد و کلمه عبور و اطلاعاتی که شما وارد می‌کنید را بخواهد چه !؟

• سابووفر

حتما پیش آمده است که اتومبیلی با سرعت زیاد و صدای "کوپس کوپس" عجیب و غریبی از کنارتان در خیابان رد شده باشد. دستگاه اضافه تقویت‌کننده صداهای بم، سابووفر (subwoofer) نام دارد. در این مقاله سابووفر را به اختصار معرفی می‌کنیم.

• از طریق صفحه گوگل پلاس خود، صفحه فیس‌بوکتان را مشاهده نمایید

گوگل‌پلاس یک سرویس شبکه اجتماعی است که گوگل بعد از پروژه ناموفق گوگل ویو راه‌اندازی کرده است. این سرویس دارای امکانات مناسبی در حوزه شبکه‌های اجتماعی است که در نوشته‌های بعدی‌ام به طور جداگانه به آنها خواهم پرداخت. اما در این نوشته یک امکان کاربردی گوگل پلاس رو معرفی می‌کنم. این امکان کاربردی اعضای گوگل‌پلاس را قادر می‌سازد تا بتوانند صفحه فیس‌بوک خود را از طریق صفحه گوگل‌پلاس خود مشاهده کنند.

فیزیک کوانتوم

یکی از برجسته‌ترین پیشرفتهای علمی قرن بیستم تحول و ابداع مکانیک کوانتوم است. امروزه مکانیک به عنوان یک وسیله قدرتمند برای درک وضعیت اتمها و مولکولها و نیز یک عامل حیاتی در دست فیزیکدانان و به همان اندازه شیمیدانان و بیوشیمیستها درآمده است.

حرکت به سوی عطارد

نویسنده: شایان منصوری, منتشر شده در بخش علم و فناوری,

اگر موجودات بشر تاکنون از کره ماه تجاورز نکرده و دورتر نرفته‌اند در عوض سفینه‌های بدون سرنشین بگونه تصورناپذیری از این محدوده پا فراتر نهاده‌اند.

طی سالهای 1973 و 1974، سفینه‌ای به نام (( مارینر 10)) چندین بار بر فراز عطارد به پرواز درآمد و یکبار تا 327 کیلومتری این سیاره پیش رفت و عکسهایی نیز از آن تهیه کرد. عطارد نزدیکترین سیاره به خورشید است که از زمین مانند نقطه کوچکی در آسمان به نظر می‌رسد. به کمک سفینه بدون سرنشین از این پس با جزئیات بخش مهمی از سطح این سیاره آشنا می‌شویم. اکنون می‌دانیم عطارد از حفره‌هایی است که بر اثر برخورد شهاب سنگ با این سیاره ایجاد شده‌اند و سطح آن را بسیار شبیه سطح ماه ساخته‌اند.

زهرهبه سوی کشف زهره

افراد بشر مدتها از خود می پرسیدند که زهره - سیاره‌ای که بین ما و خورشید قرار گرفته اما به ما نزدیکتر است تا به عطارد-، به چه می‌ماند. سطح زهره به طور دائم در پس پرده‌ای از ابر پنهان است در سال 1962، نخستین سفینه‌ها به سیاره نزدیک شدند. آنها به ما آموختند که جو زهره حرارت سوزانی را در خود حفظ می‌کند به گونه‌ای که دمای آن حتی بالاتر از دمای عطارد است.

پرده ابری که زهره را می‌پوشاند برای امواج رادیویی از نوعی که در رادارها کاربرد دارد، نفوذ پذیر هستند از این رو بسیاری از سفینه‌ها دسته امواجی را که به سطح زهره ارسال کردند، دوباره دریافت کردند. بدینسان ما توانستیم بدون کمک نور نقشه‌های این سیاره را ترسیم کنیم. سفینه‌ها موفق شدند دستگاه‌هایی بر زهره فرود آورند و این دستگاه‌ها فرصت آن را یافتند که پس از ذوب و درهم شکسته شدن در اثر فشار، عکسهایی که از زهره مخابره می‌کنند.

5.0/5 امتیازهای داده شده (3 امتیاز)